Thursday 20 February 2014

Solat

Assalamualaikum & selamat sejahtera

Sebelum baca entri ni cuba you alls kira dulu cukup tak kata laluan nak masuk syurga korang ? Haa ?! Tak cukup ? Haaaa, ni tak boleh jadi ni. Tapi, korang taw tak apa kata laluan nak masuk syurga tu ? Senang je, 24434, yang bermaksud --> Solat Subuh-dua rakaat, Solat Zuhur-empat rakaat, Solat Asar-empat rakaat, Solat Maghrib-tiga rakaat dan Solat Isyak-empat rakaat. Kalau cukup kelima² ini In Sha Allah masuk syurga jika amalannya di dunia ini baik.

     Siapa yang tak nak masuk syurga, ganjaran yang paling besar yang Allah bagi kelak. Semua orang impikan semua itu, tapi tak nak usaha. Actually, senang je. SOLAT. Itu yang paling penting cause SOLAT itu tiang agama. Am I right ?

     Sakit atau uzur itu bukanlah penghalang untuk you alls tak solat, Islam itu mudah. Pelbagai cara yang boleh anda lakukan jika anda sakit atau uzur antaranya ialah solat diatas kerusi.

Haaa, senang kan ?

        So, sakit atau uzur tu bukan lagi alasan kerana diatas sudah menjadi bukti bahawa jika you alls tak larat nak bangun, just berdiri kat atas kerusi. =) As simple as that ! And one more thing, if korang memang tak larat nak bangun, patah kaki and tangan sekali pun, masih ada cara untuk solat iaitu dengan membayangkan sahaja yang anda sedang solat. Bukan bayang untuk sekilas sahaja, tetapi baca sekali apa ayat² yang dibaca dalam solat.

      Fahimtum ? - Na'am ! Yes, good ! Assalamualaikum ! =)


     

No comments:

Post a Comment