Wednesday 26 February 2014

Makhluk Allah

Assalamualaikum & Annyeonghaseyo !

Guys, perasan tak baru² ni sekolah menengah kat Puchong ni (SMKPBP) ada "gangguan" cket ? Yaa, gangguan. Actually, benda ni semua memang berpunca daripada manusia sendiri. Semuanya berlaku kerana bersebab. Kita semua ni makhluk Allah, "benda" tu memang wujud pun. Kita boleh percaya cuma jangan over sampaikan kita "mengguna-gunakannya". Like, nak berubat pergi jumpa bomoh or nak suruh bomoh tu "bomohkan" someone ke or anything else. Jangan sampai terpesong dari agama sehingga menyebabkan anya SYIRIK.Minta pentujuk dari Allah. As simple as that !

        Sumber : Whatsapp

Banyak cerita, ada yang kata ada satu toilet kat sekolah tu, yang dh 5 tahun tak buka then tiba² guru besar dia buka so segala "benda" kat dalam tu pon serang students. Ada yang kata, tengah baca Yassin tiba² sorang student ni menjerit (macam pontianak, bukan suara biasa) . Macam² cerita, tak sure mana yang betul, mana yang tidak.

   Kita semua makhluk Allah jadi pandai² laa jaga diri. Kalau dikata jangan pergi ke certain tempat, janganlah pergi. Takut benda lain pulak yang jadi. Sekarang ni okayy lagi cause Hijab kita masih ditutup daripada tengok benda² yang tak mahu dilihat. Tapi, kalau Allah nak juga benda tu berlaku juga, it's possible.. Kun Fayakun. Itu kuasa Allah.

Anyway, tak dapat nak cerita panjang², takut tersalah info pula. Yang baik datang dari Allah, yang lain itu datang dari diri I sendiri. Wallahualam. Assalamualaikum ~ =)



No comments:

Post a Comment