Thursday 17 July 2014

Ujian Allah Ada Hikmahnya

Assalamualaikum, cukup tak puasa korang semua ni? Haa, jangan ponteng ye.... Tak baik menipu bulan Ramadan ni. Okay, sedar tak sedar dah nak raya kita ye? Cepatnya masa berlalu. Baru pukul 7.15 ada yang dah mengadap makanan tu. Alhamdulillah, Allah beri rezeki untuk kita makan, hidup dalam keamanan dan sebagainya. Tetapi, masih ramai lagi yang tak dapat menikmati kemewahan hidup seperti mangsa² pengeboman rakyat² di Gaza. Apa salah mereka sehingga diperlakukan sebegitu? Ini ada I sertakan beberapa gambar. ='(





MasyaAllah! Speechless! Kejam sungguh orang² Yahudi Zionis laknatullah ini. Tabahkanlah hati mereka Ya Allah. Pintu Syurga sudah terbentang luas di hadapanmu, pergilah engkau kesana.

Jika disini, seorang meninggal dunia. Berpuluh orang menyembahyangkannya. Tetapi di sana, beratus orang mati, hanya seorang yang menyembahyangkan. Jika disini rakyat berbuka puasa dengan makanan, disana mereka hanya menelan air liur. Jika disini kita bergelak ketawa, disana mereka menanggung derita. AllahuAkbar!

Tambahan pula, kita telah dikejutkan dengan peristiwa kehilangan MH370 pada Mac lepas. Dan sekarang, sebuah pesawat MAS pula telah ditembak dan terhempas. Allah! 

My deepest condolences to all passengers and crew of MH370 and MH17. Tabahkanlah hati keluarga mereka dalam mengharungi ujian yang telah engkau berikan.
As Salam ~



#PrayForGaza
#PrayForMH17

1 comment: