Thursday 3 April 2014

Tutup Aurat

Assalamualaikum
Buka jendela hati dan sambut hari dengan ucap syukur. Semoga hati damai indah penuh rasa cinta dari Allah dan memperoleh rezeki yang baik lagi diberkati. =)
Semoga Allah kurniakan, dan tambah rasa cinta kepasa Rasulullah S.A.W dalam hati I dan sahabat semua.
Start ur day with Bismillah =)

So guys, back to the topic. TUTUP AURAT.. Of course you alls know that tutup aurat itu WAJIB tapi kenapa masih ada yang mengaggap perkara ini remeh ? Bukan dunia yang kita kejar, tetapi akhlakmu. Kita dipinjamkan kedunia ini adalah untuk beribadat kepada Allah S.W.T.

Pernah ke tak ?

Alright guys, macam mana kita berpakaian sekalipun asalkan menutup aurat itu sudah cukup. Tidak perlu kejar kecantikan untuk diperlihatkan kepada manusia² di dunia ini. Mengapa perlu kita "menjual tubuh" kepada manusia² ini. Hanya untuk kepuasan ? Untuk mencari duit ? No, tutup aurat itu satu kewajipan bagi semua umat Islam. Jangan pula menyesal diakhirat kelak.

Tak maw tau, jadi macam ni..

Itu bukan masanya untuk mencari sahabat. Bukan masanya untuk bertaubat. Mengapa masa di dunia kita tidak mengendahkannya ? Mengapa kita hanya bersikap sambil lewa ? So, I harap you alls boleh perbaiki diri sendiri. Be better. Learn from your mistakes.

Macam mana pula hendak tahu dengan siapa kita harus menutup aurat ? Okayy, simple jee, bukan URL ni, My friend punya blog =) : ahnahanafi.blogspot.com

See you soon ! =)

No comments:

Post a Comment